Mayrhofen - nicht ausgehen können

Idag var planen att sticka till Mayrhofen men en kraftig snöstorm har satt stopp för det. Det blåser kraftiga nordvindar här och snöar som fan, sikten är tre centimeter. Det hade väl inte varit hela världen för ner för berget kommer man alltid. Men det är samma väder i Mayrhofen så då ser jag inte nyttan med att riskera livet för att komma ner till tågstationen.

Sicket pådrag här är för att ägarna ska få alla sina ungar till skolan och dagis he he. . . snöskotrarna går i skytteltrafik! Jag var nere i receptionen redan 07.00 annars hade jag inte fått uppleva detta skådespel! Pappan kom tillbaka efter att ha kört ner den ena ungen och såg verkligen ut som en snögubbe! Ingen av de stora liftarna är igång. Ska få en rapport om en stund på vad som är åkbart men enligt receptionisten så är det samma storm i dalen. Hur hon kom hit är för mig en gåta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0