På väg hem!


Har åkt skidor hela dagen i den värsta snöstorm jag varit med om med skidor på! Men jag gav mig f*n på att jag skulle åka hela dagen idag. Har testat Kitzbühel systemet idag och förutom att jag inte såg skidorna under mig så gick det bra. Förutom att jag körde omkull två gånger vilket aldrig händer annars. Jag är inte så bra på djupsnö med noll sikt. Det har snöat en halv meter på toppen! Imorgon säger väderleksprognosen att det ska bli 15+ här! Så det är bara att vänta på översvämmnings reportagen på tv.

Hotellet var tvungna att köra ner mitt baggage med snöskoter till hannenkahm bahn eftersom Felckahlm bahn var stängd. Jag åkte pist#26 ner eftersom sikten var noll och det är den pist jag kan bäst. Det var stundtas fantastisk skidåkning igen. Ingen hade åkt innan mig i djupsnön så jag tog en svart del ner i 26:an det är ju nypistat 2 dm ner och det var underbar åkning.

Har varit så högt upp man kan här på Kitzbüheler horn, hoppades att hamna över molnen men det kunde jag glömma!

Jag gjorde en enkel "infomersial" till hotellet igår när det inte gick att gå ut. Kommer snart upp på Youtube. Om jag är vaken när uppladningen är klar postar jag det här. De tittade på mig med klentroggna ögon när de sett den. Har du gjort detta på en timme sittandes i vår matsal, undrade de. . . . "ja hur svårt är det?" De har kommit långt sen jag var här sist, mycket långt men de är inte riktigt framme än. . .

Nu har jag åkt tåg igen och är på Salzburg's flygplats just nu. Eller rättare sagt ett hotell 3 meter från terminalen. Vad det gäller rökning så har de inte kommit lika långt som oss, de rökar fanimig överallt även detta hotellrum har fler askkoppar än lampor! Otroligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0